مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 04:502021-10-31اقتصادي

هنر مُرواربافی ملایر با چندین قرن سابقه در انتظار ثبت ‏ملی


هنر مرواربافی یکی از مهمترین رشته های صنایع دستی شهرستان ملایر است که سابقه تولید و ‏کشت آن به صدها سال قبل و به نوعی به زمان تولید انگور می رسد، - هنر "مُرواربافی" ملایر با چندین قرن سابقه در انتظار ثبت ‏ملی ایسنا/همدان هنر "مرواربافی" یکی از مهمترین رشته های صنایع دستی شهرستان ملایر است که سابقه تولید و ‏کشت آن به صدها سال قبل و به نوعی به زمان تولید انگور می رسد، چراکه کاربری مهمی در ‏حوزه کشاورزی دارد و از آن برای کارهای دامداری، ابزار کشاورزی و ظروف خانگی و ‏نگهداری محصولات باغی استفاده می شود.

‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ مروار یک نوع چوب ترکه ای اسـت که در ملایر کاشته و تولید می شود، البته تهیـه آن در منـاطق دیگر نیز امکان پذیر بوده، اما نه باکیفیت ملایر، بهترین نوع مروار کشور در ملایر کشت می شود.

این روزها این هنر زیبا و پرسود در تکاپو برای ثبت ملی شدن است؛ مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری از روند مرواربافی در ملایر بازدید کرده و طی برگزاری جلسات متعدد در تلاش هستند این هنر فاخر به ثبت ملی برسد.

مروار بافی ملایر زیر ذره بین بازرسان وزارت میراث فرهنگی ‎رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر به بازدید بازرسان شهر و روستاهای ملی و جهانی و مدیرکل آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر مُرواربافی ملایر با چندین قرن سابقه در انتظار ثبت ‏ملی

هنر مُرواربافی ملایر با چندین قرن سابقه در انتظار ثبت ‏ملی