مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 21:002021-10-30اقتصادي

کامیون های بلاتکلیف و وعده ای که عملی نشد


در شرایطی که پس از ماه ها بلاتکلیفی قرار بود کامیون های وارداتی اروپایی مانده در گمرک های کشور تعیین تکلیف شود و با ورود دادستانی به این پرونده و مهلت مشخص شده تا پایان مهر ماه همه آن ها ترخیص شود، - خبری از عمل به این وعده نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ماه های گذشته بلاتکلیفی کامیون های وارداتی دست دوم اروپایی در گمرکات کشور، موضوع بحث برانگیزی بود که مطرح شد و مورد اختلاف مسئولان بخش خصوصی و دولتی بود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته تا کنون بیش از 6000 دستگاه کامیون در گمرک های کشور رسوب کرده بودند و با مشکلات و موانع مختلفی برای ترخیص مواجه شده بودند.

هر یک از این موانع در نامه ای از سوی گمرک منتشر شد تا سهم هر یک از دستگاه های متولی در بروز این مشکل مشخص شود.

نهایتا این دادستانی تهران بود که به این پرونده ورود کرد و برای همه دستگاه های دولتی دخیل در واردات و ترخیص کالا مهلت یک ماهه تعیین کرد تا آن ها هر چه سریعتر کامیون های وارداتی را ترخیص کنند، این مهلت به معاون دادستان تهران در این بازه زمانی، بخش قابل توجهی از کامیون ها هنوز ترخیص نشده است.

طبق اعلام وی با وجود پیگیری های مکرر موضوع ترخیص کامیون های وارداتی موجود در گمرک و صدور و ابلاغ بیش از 10 دستورالعمل، بخشنامه، اخطاریه و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کامیون های بلاتکلیف و وعده ای که عملی نشد

کامیون های بلاتکلیف و وعده ای که عملی نشد