مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 11:002021-10-30اقتصادي

شرایط بهره مندی مردم یزد از منافع معادن استان فراهم شود


باید شرایطی فراهم شود که تمام مردم استان بتوانند از منافع معادن بهره مند شوند نه اینکه تنها بخش خصوصی از ذخائر الهی منتفع شود.

- ، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر شنبه در دیدار با رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اظهار داشت: معادن، انفال و از ذخائر الهی و منابع عمومی هستند و همه عواید آن باید به همگان برسد اما بهره وری ها باید حساب شده و برنامه ریزی شده باشد و مانند چاه های نفت، بهره برداری از آنها نباید بی برنامه یا با برنامه های مقطعی کوتاه مدت باشد.

وی با اشاره به وجود تحریم ها در کشور عنوان کرد: در این شرایط نمی توانیم سرمایه های بزرگی همچون معادن را به سرعت از دست بدهیم و فروش خام آنها با قیمت های ناچیز، عقلانی نیست.

ناصری بیان کرد: سفره نعمت الهی برای بهره برداری همگان گسترده شده اما نباید آن را هدر بدهیم و باید تلاش شود تا نعمات آن عاید هم مردم شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: فرآوری و استفاده بهینه از معادن بسیار حائز اهمیت است و نباید مواد معدنی را بدون فرآوری به فروش برسانیم بلکه باید به آنها ارزش افزوده دهیم تا منابع کشور، مفت در اختیار سایر کشورها قرار نگیرد.

ناصری عنوان کرد: بخش خصوصی که در این عرصه ورود کرده، باید عوارض و خمس درآمد خود را از انفال پرداخت کند تا مردمی که معادن در منطقه آنها در حال بهره برداری هستند نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بهره مندی مردم یزد از منافع معادن استان فراهم شود

شرایط بهره مندی مردم یزد از منافع معادن استان فراهم شود