مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 10:252021-10-30اجتماعي

فصل بیست و سوم عملیات باستان شناسی هگمتانه آغاز شد


مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه از آغاز بیست و سومین فصل عملیات باستان شناسی هگمتانه با موضوع پی گردی و نجات بخشی  حصار و برج و باروهای  هگمتانه خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حسن سلطانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات باستان شناسی در تپه هگمتانه اظهار کرد: این فصل از کاوش به سرپرستی دکتر رضا نظری ارشد و نظارت استانی سیدجلیل رحمانی از باستان شناسان خوب استان همدان، در محوطه تاریخی هگمتانه انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف این فصل از اقدامات باستان شناسی، پیگردی آثار مکشوفه چهار دهه گذشته و آغاز عملیات حفاظت اضطراری آثار مکشوفه در برابر عوامل جوی همسو با مصوبات شورای فنی میراث فرهنگی و شورای راهبردی هگمتانه است.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: کاوش با مجوز پژوهشکده باستان شناسی وزارتخانه انجام شده، که در راستای ساماندهی و حفاظت برج و بارو و آثار چهار دهه گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: این کاوش 30 روز توسط پنج باستان شناس انجام خواهد شد که اقدامات برای پیشگیری و حفاظت اضطراری در زمان بارش نزولات آسمانی است و این کاوش در راستای تکمیل عملیات حفاظت و مراقبت آثار مکشوفه در بنای خشتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل بیست و سوم عملیات باستان شناسی هگمتانه آغاز شد

فصل بیست و سوم عملیات باستان شناسی هگمتانه آغاز شد