مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-30پزشكي

شیوع بیش از 41 درصدی پوکی استخوان در افراد بالای 60 سال


مرکز تحقیقات پوکی استخوان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با هدف افزایش دانش تخصصی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری پوکی استخوان، وبینار تازه های استئوپروز را برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بخش اول این برنامه علمی که با شرکت بیش از 220 نفر شرکت کننده از حوزه های مختلف پزشکی از سراسر کشور برگزار شد، دکتر باقر لاریجانی، رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم پوکی استخوان را یک بیماری مزمن خواند که نیاز به یک برنامه مدیریت طولانی مدت با رویکرد شخصی برای درمان دارد.

لاریجانی با بیان این که برخی تغییرات در استخوان و عضله ممکن است با افزایش سن اجتناب ناپذیر باشد، افزود: اما برخی از مداخلات می توانند قدرت استخوان و عضله را در سالمندان حفظ کرده و افزایش دهند.

وی ادامه داد: نتایج یک مطالعه بزرگ مبتنی بر جمعیت در بوشهر نشان داد که شیوع استاندارد شده پوکی استخوان بر اساس سن در جمعیت بالای 60 سال 41.

5 درصد است (24.

6 درصد در مردان و 62.

7 درصد در زنان) و استئوسارکوپنی نیز در یک سوم از سالمندان مشاهده می شود.

رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با اشاره به نقش ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان تصریح کرد: لودینگ مکانیکی استخوان در حین فعالیت روزانه یا ورزش های تحمل وزن، باعث تحریک استئوسیت ها می شود این تحریک باعث فعال شدن و افزایش مسیرهای هورمون درم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیش از 41 درصدی پوکی استخوان در افراد بالای 60 سال

شیوع بیش از 41 درصدی پوکی استخوان در افراد بالای 60 سال