مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 09:302021-10-30پزشكي

این بیماری خاموش سراغ همه ما می آید!


یک متخصص ارتوپدی ابتلای همه افراد را به پوکی استخوان اجتناب ناپذیر دانست و افزود: تنها با رعایت برخی نکات می توان روند این بیماری را در دوران سالمندی کند کرد.

- دکتر مرتضی صائب در گفت و گو با ایسنا، از پوکی استخوان به عنوان یک بیماری همه گیر در سنین سالمندی یاد کرد و افزود: تمامی افراد با پا گذاشتن به دوره سالمندی بیماری پوکی استخوان را تجربه خواهند کرد، اما روند این بیماری بسته به بسیاری عوامل در افراد متخلف متفاوت است.

وی افزود: مهمترین عامل در میزان شدت بروز این بیماری، میزان ذخیره استخوانی است، به طوری که هرچه افراد از ذخیره استخوانی بیشتری برخوردار باشند به تبع اثرات پوکی استخوان در آنها کمتر خواهد بود.

صائب تصریح کرد: در تامین ذخیره استخوانی، تغذیه افراد بویژه در دوران کودکی نقش مهمی دارد و اگر از همان دوران کودکی لبنیات و سایر منابع کلسیم به میزان کافی مصرف شود، فرد از ذخیره استخوانی خوبی در دوران میانسالی برخوردار خواهد بود و شروع پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن در فرد با تاخیر آغاز شده و با روند کندی پیش می رود.

این متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: علاوه بر تغذیه، ورزش و تحرک هم نقش مهمی در روند پوکی استخوان دارند، بطوری که افراد ورزشکار و با تحرک زیاد دیرتر به پوکی استخوان و عوارض آن مبتلا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری خاموش سراغ همه ما می آید!

این بیماری خاموش سراغ همه ما می آید!