مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 09:252021-10-30دانش

مهارت های تصمیم گیری از نگاه مولانا


دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد خرم آباد با بیان اینکه از نگاه مولوی مهارت تصمیم گیری یا طلب، در حکم کلیدی برای گشایش همه گره ها و وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالی زندگی است، - اظهار کرد: ارزیابی دقیق موقعیت ها، تعیین اهداف واقع بینانه، پرهیز از یکسان حالی و رکود، حزم و عاقبت اندیشی، مشورت و عزم راسخ برای نیل به نجات از راهبرهای مولوی برای تصمیم گیری است.

علی فتح الهی در گفت وگو با ایسنا درباره مهارت تصمیم گیری از نگاه مولانا، گفت: مولانا از مهارت تصمیم گیری تحت عنوان عزم یاد می کند.

او بر آن است همچنان که حیوان خفته در گِل پیاپی عزم برخاستن برای رهایی می کند به طریق اولی انسان نباید دون همت تر از حیوان باشد.

وی با بیان اینکه مولوی همواره بر همت بلند و عزم راسخ داشتن انسان ها تأکید دارد و ترغیب این مهارت در فرهنگ عرفانی مولوی طلبکاری نیز نامیده شده است، افزود: مولوی طلب را گروگان خداوند دانسته و آدمی را به جهد در راه افزایش طلب توصیه می کند.

فتح الهی ادامه داد: به زعم او مهارت تصمیم گیری یا طلب، در حکم کلیدی برای گشایش همه گره ها و وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالی زندگی است و در این رابطه می گوید: منگر اندر نقش زشت و خوب خویش/ بنگر اندر عشق و در مطلوب خویش/ منگر آنکه تو حقیری یا ضعیف/ بنگر اندر همت خود ای شریف/ تو به هر حالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت های تصمیم گیری از نگاه مولانا

مهارت های تصمیم گیری از نگاه مولانا