مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 07:502021-10-30بين الملل

روایت دست اول یک زندانی از شکنجه های سیا در گوانتانامو


یک زندانی زندان بدنام گوانتانامو که در دوره پس از حملات 11 سپتامبر هدف شکنجه های یک برنامه بی رحمانه دولت آمریکا برای بازجویی قرار گرفت، برای نخستین بار توصیفاتی صریح از این شکنجه ها ارائه و تاکید کرد، - تجربه این متدهای شکنجه ای که سیا مدت ها در پی مخفی نگه داشتنشان بود، او را دچار وحشت و توهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجید خان، یکی از ساکنان سابق حومه شهر بالتیمور آمریکا که به عنوان پیک برای القاعده کار کرد، خطاب به اعضای هیئت منصفه ای که به بررسی حکم محکومیت برای او از بابت جنایات جنگی می پردازند، گفت که چگونه در تاسیسات مخفی سازمان سیا موسوم به سایت های سیاه در زیر فشارهای بازجویان برای گرفتن اطلاعات از او روزها مورد آزار و اذیت دردناک قرار گرفته است.

این اولین بار است که یکی از بازداشتی های به اصطلاح با ارزش بالای نگهداری شده در زندان گوانتانامو می تواند در مورد آنچه که آمریکا از آن به عنوان برنامه بازجویی ارتقا یافته نام می برد، اما در تلقی گسترده عمومی به عنوان شکنجه محکوم شده است، شهادت دهد.

او اظهار کرد: فکر می کردم قرار است بمیرم.

مجید خان در ادامه از این صحبت کرد که چگونه او را برای مدتی طولانی به شکلی برهنه از تیر سقف آویزان می کردند و مرتبا آب یخ به رویش می ریختند تا او را برای روزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دست اول یک زندانی از شکنجه های سیا در گوانتانامو

روایت دست اول یک زندانی از شکنجه های سیا در گوانتانامو