مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-30اقتصادي

پیشنهاد ضرب العجلی برای حل مشکلات زرشک خراسان جنوبی


عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ایجاد نمایشگاه های دائمی یا بازارچه محلی ویژه محصولات غذایی فرآوری شده در منطقه است که علاوه بر ایجاد اشتغال و فروش محصولات فرآوری شده خود باعث معرفی بهتر محصول کشاورزی می شود.

- طیبه شاهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گیاهان دارویی و به تبع آن فراوری آنها حجم زیادی از صادرات و تجارت غیر نفتی را در دنیا به خود اختصاص داده است؛ خراسان جنوبی با اقلیم خشک و خشکسالی های متعدد قطب تولید محصولاتی دارویی مهم از جمله زرشک و عناب است و درمورد زعفران رتبه دوم از نظر کمی را داراست؛ از این رو سهم قابل توجهی در اقتصاد روستایی دارد البته درصورتی که برنامه های خوبی برای آن وجود داشته باشد.

این پژوهشگر صنایع غذایی بیان کرد: درمورد زرشک بیش از 98 درصد زرشک دنیا در ایران تولید شده و خراسان جنوبی قطب تولید زرشک در ایران بوده و از طرف دیگر رتبه نخست تولید زرشک بی دانه جهان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: هرساله با فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی، مشکلات و پتانسیل های آن محصول ارائه می شود، اما متاسفانه گامی موثری که به بتواند به عینه در جامعه نمود پیدا کند دیده نمی شود که این خود برای هر محصول عزمی ملی و محلی نیاز است؛ زمانی که تک تک افراد از مرحله تولید تا فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ضرب العجلی برای حل مشکلات زرشک خراسان جنوبی

پیشنهاد ضرب العجلی برای حل مشکلات زرشک خراسان جنوبی