مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:002021-10-30اجتماعي

احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با شروع فصل مهاجرت


توصیه می شود شهروندان و مرغداران در صورت مشاهده موارد مشکوک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تلفات غیر عادی پرنده ها و طیور موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.

- توصیه می شود شهروندان و مرغداران در صورت مشاهده موارد مشکوک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تلفات غیر عادی پرنده ها و طیور موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی خبرداد و گفت: استان همدان میزبان ورود پرندگان مهاجر در تالاب ها بوده، بنابراین احتمال انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق این پرندگان به سایر پرنده های بومی دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می شود شهروندان و مرغداران هر گونه تلفات غیر عادی طیور را به دامپزشکی اطلاع دهند.

دکتر محمودرضا رسولی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی تالاب ها در نزدیکی مناطق روستایی بوده و احتمال انتقال بیماری از طریق پرندگان مهاجر به طیور موجود در روستاها و شیوع این بیماری در مرغداری ها دور از انتظار نیست.

وی با اعلام خبر افزایش موارد ابتلای آنفلوآنزای انسانی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چین ، گفت: این ویروس بیشتر جامعه پرندگان را درگیر می کند اما پتانسیل انتقال به انسان را دارد که در این راستا تمامی دامپزشکان علیه این ویروس واکسینه شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با شروع فصل مهاجرت

احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با شروع فصل مهاجرت