مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 04:502021-10-30اقتصادي

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی تندوره درگز مهار شد


رییس پارک ملی تندوره درگز از مهار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این پارک خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچگونه مشکلی به لحاظ شیوع بیماری در پارک ملی تندوره نداریم.

- مدثر تیموری در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اواسط تابستان سال جاری در قسمت هایی از پارک ملی تندوره مشاهده شد که با انجام اقدامات پیشگیرانه سریع، بیماری مهار شده و از سرایت آن به سایر نقاط پارک جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: همکاران ما به صورت مستمر در حال رصد حیات وحش هستند و توانستیم با کمترین تلفات بیماری را کنترل کنیم؛ به طوری که بعد از پیک بیماری که در مرداد ماه اتفاق افتاد، هیچگونه تلفاتی نداشتیم و در حال حاضر میزان آن صفر است.

تیموری افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری علاوه بر رصد و پیمایش منطقه، تمام آبشخورها و چشمه های پارک به طور مداوم ضدعفونی می شود.

در حال حاضر با مهار کامل بیماری هیچ گمشکلی به لحاظ شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک وجود ندارد.

موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در پارک ملی تندوره مشاهده نشده است وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی هایی در رابطه با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه وجود دارد، گفت: چون در پارک ملی تندوره و در حواشی آن تالاب یا منبع آبی که محل گذر و استرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی تندوره درگز مهار شد

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی تندوره درگز مهار شد