مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 00:152021-10-29بين الملل

گره بحران سودان کورتر شد/مخالفان کودتا مذاکره با نظامیان را رد کردند


انجمن مشاغل سودان که از نهادهای ذی نفوذ و برجسته مخالف کودتا علیه دولت این کشور است، تاکید کرد که با شورای نظامی تحت فرماندهی البرهان که این کودتا را رهبری کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  اتحادیه مشاغل سودان امروز جمعه خواستار انحلال شورای نظامی و نیروهای پشتیبانی سریع و پایان دادن به سلطه گری و مداخله محورهای منطقه ای و بین المللی متخاصم با اراده آزاد سودانی ها در این کشور شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیه گفت: ما نخست وزیری را انتخاب می کنیم که وابسته به تکنوکرات ها باشد، نخست وزیر سابق با اجماع بین نیروهای سیاسی و نظامی انتخاب شد و اکنون نیروهای سیاسی وجود ندارند و ما یک مسئولیت و تعهد ملی داریم، زیرا ما (کشور) را رهبری می کنیم و در دوره انتقالی تا انتخابات کمک خواهیم کرد.

گزارش شده است که البرهان گفته است که ارتش به روند انتقال دموکراتیک تا زمان واگذاری قدرت به یک دولت غیرنظامی منتخب ادامه خواهد داد.

البرهان سه شنبه گذشته با صدور تصمیمی از انحلال دولت انتقالی، شورای حاکمیتی و اتحادیه های مشاغل در سودان خبر داد.

سودان از زمانی که کودتای نافرجام در ماه گذشته جای خود را به تبادل اتهامات شدید بین ارتش و احزاب مدنی داد، در یک وضعیت تنش قرار دارد، دو طرفی که قرار بوده است پس از سرنگونی عمر البشیر، رییس جمهور سابق در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره بحران سودان کورتر شد/مخالفان کودتا مذاکره با نظامیان را رد کردند

گره بحران سودان کورتر شد/مخالفان کودتا مذاکره با نظامیان را رد کردند