مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 23:502021-10-29اجتماعي

سایه مرگ گلوی زریوار را می فشارد


نگین زیبای غرب کشور و عروس چشمه های شیرین جهان حال و روز خوبی ندارد و زودتر از موعد پا به میانسالی گذاشته و با گام های بلند و نا خواسته مرگ زودهنگام را در آغوش می کشد.

- تالاب زریوار یا(زریبار) این روزها با حقیقت دردآلود درونش می سوزد و می سازد و در جدال با ناملایمتی های بشر و روزگار دست و پنجه نرم می کند.

رنگ خاکستری بزرگترین قطب گردشگری غرب کشور و نگین آبی کردستان، نشان از سیمای ناخوش احوالش دارد و سال ها است که دست نامنحوس رسوب گذاری و آلایندگی های زیست محیطی فاضلاب انسانی و حیوانی گلوی زریوار را می فشارد.

در حاشیه زریوار 11 روستا و شهر تاریخی مریوان وجود دارد و هنوز فضولات حیوانی و انسانی شماری از ساخت و سازهای غیر مجاز اطراف مریوان در زریوار می ریزد و رنگ آبی زلال متبوعش را نامطبوع و مکدر می کند.

فاضلاب محله سردوشی ها فاجعه زریوار است شهاب محمدی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت زریواراظهار کرد: طی سنوات گذشته کلکتور اصلی انتقال فاضلاب روستاهای اطراف به تصفیه خانه زریوار صورت گرفت و با پیگیری محیط زیست، فاظلاب ضلع غربی زریوار که با 7 روستا بیشترین میزان ورودی را داشت مسدود شد.

وی افزود: در حل حاضر فاضلاب روستاهای ضلع شرقی زریوارشامل سه روستا که به گفته کارشناسان تاثیر قابل توجیهی بر زریوار ندارد، به صورت غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه مرگ گلوی زریوار را می فشارد

سایه مرگ گلوی زریوار را می فشارد