مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 14:252021-10-29سياسي

بررسی علل خشک شدن تالاب بین المللی قوریگل در دستور کار قرار گرفت


دادستان مرکز آذربایجان شرقی دستور بررسی ویژه علل خشک شدن تالاب بین المللی قوریگل را صادر کرد.

- ، بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران افزود: حفظ محیط زیست از واجبات است و دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به عنوان مدعی العموم موضوع خشک شدن تالاب قوریگل را به عنوان یک اثر طبیعی به طور ویژه بررسی و با تخلفات احتمالی در این خصوص برخورد می کند.

وی افزود: دستگاه های مسئول در این زمینه می بایست به وظایف محوله و قانونی خود به دقت عمل کنند و دادستانی با هرگونه ترک فعل و سوءمدیریت منجر به تخریب محیط زیست مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دادستان تبریز به دنبال خشک شدن تالاب زیبای قوری گول به عنوان یکی از مهمترین ذخیرگاه های تنوع زیستی در آذربایجان شرقی، طی نامه ای به مدیران کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی خواستار توضیح دستگاه های مربوطه در خصوص علل خشک شدن این تالاب شد.

این مقام ارشد قضایی آذربایجان شرقی در این نامه با اشاره به خشک شدن تالاب بین المللی قوری گول و تبعات زیست محیطی و اجتماعی آن، تاکید کرده است: اقتضاء دارد نظر به اهمیت و حساسیت موضوع و در جهت حفظ حقوق عامه و صیانت از محیط زیست، تدابیر پیشگیرانه و کارشناسی شده برای جلوگیری از خشک شدن تالاب مذکور اتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی علل خشک شدن تالاب بین المللی قوریگل در دستور کار قرار گرفت

بررسی علل خشک شدن تالاب بین المللی قوریگل در دستور کار قرار گرفت