مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 14:152021-10-29سياسي

لابی های فراوان و استانداران غیربومی دو عامل عدم مقاومت در برابر طرح های انتقال آب


استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه حفر تونل بهشت آباد یعنی نابودی شهرستان کیار، اردل و شهرکرد، گفت: هدف بهشت آباد، نابودی آب های زیرزمینی، - مهدی پژوهش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: و آمریکا انجام  می شود اما این اقدام براساس شرایط حوزه مبدأ و مقصد اتفاق رخ می دهد و در صورتی که هیچ راهی برای تأمین آب در حوزه مقصد وجود نداشته باشد انتقال آب بین حوضه ای انجام می شود.

استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه یونسکو پنج شرط برای انتقال آب بین حوضه ای تعیین کرده است، ادامه داد: توانایی حوضه مبدأ در تأمین آب، برای حوضه مقصد هیچ راهی جز انتقال آب وجود نداشته باشد، لحاظ شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه، عدم ایجاد مشکل در حوضه مبدأ و از همه مهمتر تقسیم درآمد اقتصادی بین 2 حوضه از شرایط انتقال آب بین حوضه ای است.

وی افزود: در سال 1332 اولین پروژه انتقال آب به همت مستشاران ایتالیایی و فرانسوی در چهارمحال و بختیاری رقم خورد و زردکوه را شکافتند و تونلی را از دامنه کوه برای برداشت آب ایجاد کردند و سالانه 300 میلیون مترمکعب آب از حوضه کارون به حوضه زاینده رود تزریق شد.

لابی های فراوان و استانداران غیربومی عامل اجرای طرح های انتقال آب پژوهش اضافه کرد: نفوذ و لابی های فراوان و حضور استاندارهای غیربومی در چهارمحال و بختیاری آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لابی های فراوان و استانداران غیربومی دو عامل عدم مقاومت در برابر طرح های انتقال آب

لابی های فراوان و استانداران غیربومی دو عامل عدم مقاومت در برابر طرح های انتقال آب