مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 07:452021-10-29سياسي

ایران و ارمنستان؛ فرصت های همکاری اقتصادی - سیاسی و آثار منطقه ای آن


ایران از ابتدای استقلال جمهوری ارمنستان روابط مبتنی بر دوستی، حسن همجواری و احترام متقابل را با ارمنستان آغاز کرد، بطوریکه نوار مرزی 44 کیلومتر ایران و ارمنستان در سه دهه گذشته از سوی محافل سیاسی و رسانه ای به عنوان «مرز امید» شناخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مطلب ذیل با موضوع فرصت های همکاری اقتصادی و سیاسی ایران و ارمنستان و آثار منطقه ای آن، متن سخنرانی دکتر احمد کاظمی* در وبینار مرکز پژوهشی و تحلیلی اوربلی (Orbeli) وابسته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری جمهوری ارمنستان است.

در این سخنرانی ضمن بیان فرصت ها و ظرفیت های همکاری های اقتصادی و سیاسی تهران و ایروان، موانع و آثار منطقه ای این همکاری ها بررسی شده است.

  سلام خدمت اساتید و سروران حاضر در این وبینار، تشکر می کنم از مرکز پژوهشی و تحلیلی اوربلی Orbeli وابسته مرکز اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری جمهوری ارمنستان بابت برگزاری این نشست، عنوان سخنرانی اینجانب ایران و ارمنستان: فرصت های همکاری اقتصادی - سیاسی و آثار منطقه ای آن می باشد.

قفقاز مجموعه ای بهم پیوسته و نوعی پیکره جغرافیایی واحد تلقی می شود، بنابراین لازم می دانم قبل از ورود به بحث اصلی، در خصوص رویکرد و نگاه ایران به قفقاز جنوبی مطالبی عرض کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و ارمنستان؛ فرصت های همکاری اقتصادی - سیاسی و آثار منطقه ای آن

ایران و ارمنستان؛ فرصت های همکاری اقتصادی - سیاسی و آثار منطقه ای آن