مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 06:352021-10-29بين الملل

بایدن: رخدادهای سودان شکستی بزرگ بود/البرهان:حمدوک اولین نامزد نخست وزیری است


رییس جمهوری آمریکا از رهبری نظامی سودان خواست دولت غیرنظامی را بازگرداند و برای شهروندان سودان حق تظاهرات مسالمت آمیز قائل باشد.

- بایدن: رخدادهای سودان "شکستی بزرگ" بود/البرهان:حمدوک اولین نامزد نخست وزیری است رییس جمهوری آمریکا از رهبری نظامی سودان خواست دولت غیرنظامی را بازگرداند و برای شهروندان سودان حق تظاهرات مسالمت آمیز قائل باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، رهبران و سازمان ها در سراسر جهان از جمله اتحادیه آفریقا، اروپا و اتحادیه عرب، صندوق جهانی پول، سازمان همکاری اسلامی در محکومیت کودتای نظامی در سودان و خشونت علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز توافق نظر دارند.

وی افزود: امروز شورای امنیت هم به این نهادها اضافه شده است.

امروز پیام مشترک ما به مقامات نظامی سودان شفاف است و آن اینکه باید به ملت سودان اجازه اعتراضات مسالمت آمیز داده شود و بازگردان دولت انتقالی که به دست گروه های مدنی رهبری می شود، ضروری است.

بایدن در ادامه بیانیه خود از رهبران نظامی سودان خواست فورا بازداشتی ها را آزاد و نهادهای دولت انتقالی را مطابق با بیانیه قانون اساسی که در سال 2019 صادر شد و توافقنانه صلح جوبا که سال 2020 به امضا رسید، بازگرداند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: رخدادهای سودان شکستی بزرگ بود/البرهان:حمدوک اولین نامزد نخست وزیری است

بایدن: رخدادهای سودان شکستی بزرگ بود/البرهان:حمدوک اولین نامزد نخست وزیری است