مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 06:052021-10-29بين الملل

تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته ای در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل


قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران درباره خلع سلاح هسته ای با رای مثبت اکثریت اعضا در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

- قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران درباره خلع سلاح هسته ای با رای مثبت اکثریت اعضا در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قطعنامه دوسالانه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان پیگیری اجرای تعهدات توافق شده در کنفرانس های بازنگری دولت های عضو ان پی تی در سال های 1995، 2000 و 2010 با حمایت اکثریت اعضا در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، این قطعنامه از کشورهای هسته ای عضو ان پی تی می خواهد به اقدامات لازم جهت اجرای تعهداتشان مبنی بر انهدام کامل زرادخانه تسلیحات اتمی خود بر اساس اصول شفافیت، برگشت ناپذیری و نظارت بین المللی سرعت ببخشند.

بر اساس پیمان منع اشاعه سلاح های هسته ای، کشورهای هسته ای متعهد شده اند تمام تسلیحات اتمی خود را منهدم کنند.

به علاوه، آن ها از نظر حقوقی موظفند نه تنها از هرگونه اقدام برای ساخت سلاح هسته ای خودداری کنند، بلکه باید از انتقال اینگونه سلاح ها به دیگر کشورها، استقرار آن ها در خارج از خاک خویش و همکاری با دیگر دولت ها برای ساخت سلاح اتمی نیز بپرهیزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته ای در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل

تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته ای در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل