مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 19:452021-10-28بين الملل

واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف درباره گذرگاه زنگه زور


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ادعای ترکیه و جمهوری آذربایجان درخصوص ایجاد کوریدور زنگه زور، بر لزوم پایبندی طرف ها به موارد درج شده در توافق آتش بس باکو و ایروان تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخاروا سخنگوی جنوبی اجرا شوند .

اردوغان در جریان سفر روز سه شنبه به جمهوری آذربایجان و بازدید از منطقه قره باغ کوهستانی ادعا کرد که روز فراخواهد رسید که سفر از کریدور زنگه زور به استانبول انجام شود.

مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی اف مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ در نوامبر 2020 که به درگیری های مرگبار 44 روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه پایان داد، به تنش آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه سازی ایجاد کریدور زنگه زور روی آوردند.

مقام های باکو مدعی هستند که در جریان توافق آتش بس و طبق مفاد آن، بر سر یک مسیر زمینی برای اتصال جمهوری خودمختار نخجوان به جمهوری آذربایجان توافق شده است؛ این ادعای نادرست درحالی مطرح می شود که هیچ یک از بندهای این توافق 9 بندی چنین الزامی را مشخص نمی کند.

در بند 9 توافق مزبور که به آن استناد می شود، ارمنستان پذیرفته که مسیرهای بسته حمل و نقل بین بخش غربی جمهوری آذربایجان با جمهوری خودمخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف درباره گذرگاه زنگه زور

واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی اف درباره گذرگاه زنگه زور