مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 13:302021-10-28سياسي

آخرین خبر از تبدیل وضعیت ایثارگران باسابقه/ چه کسانی مشمول رسمی شدن می شوند؟


ایثارگرانی که سال ها به عنوان شرکتی یا قراردادی کار کرده اند، حالا همه امیدشان به یک بند کوتاه در قانون بودجه 1400 است که اگر اجرایی شود، می تواند برایشان «امنیت شغلی» و «امید به آینده» به ارمغان بیاورد.

- تبدیل وضعیت ایثارگران نهادها و ارگان های مختلف همچنان بلاتکلیف و سردرگم است.

ایلنا در ادامه نوشت: تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی، نص صریح قانون است؛ براساس بند (د) تبصره 20 قانون بودجه 1400، همه ایثارگران نهادها باید تا قبل از پایان سال، تبدیل وضیت شده و رسمی شوند.

در متن قانون، هیچ قید زمانی ذکر نشده اما در بخشنامه ای که به نام بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران توسط نوبخت رییس سابق سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، ماده ای وجود دارد که این تبدیل وضعیت را منوط به پیش شرط اشتغال قبل از سال جاری کرده است.

بخشنامه ای که قانون را دور زده! ماده 2 این بخشنامه می گوید: مشمولینی که در زمان تصویب قانون، به صورت تمام وقت در یکی از حالات آزمایشی، پیمانی، قراردادی، طرحی یا شرکتی در دستگاه ها خدمت می کرده اند، مشمول تبدیل وضعیت و رسمی شدن می شوند.

این ماده ی بخشنامه ی سازمان برنامه که به گفته ی ایثارگران، متن صریح قانون را با مقید نمودن زیر سوال برده، ایثارگرانی را که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین خبر از تبدیل وضعیت ایثارگران باسابقه/ چه کسانی مشمول رسمی شدن می شوند؟

آخرین خبر از تبدیل وضعیت ایثارگران باسابقه/ چه کسانی مشمول رسمی شدن می شوند؟