مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 12:302021-10-28پزشكي

قُلدری های مجازی؛ کانال هایی که نوجوانان را ترغیب به خودزنی می کنند


این روانپزشک، بریدن، خراشیدن، سوزاندن بدن با سیگار، مشت زدن به دیوار، گاز گرفتن و مصرف دارو را از جمله رایج ترین اشکال «خود آسیبی» در بین نوجوانان دانست و گفت که بعضا حتی نوجوانان با فرو کردن سوزن به شکلی خاص در بدن و پوست نیز به خود آسیب می رسانند.

- این روانپزشک، بریدن، خراشیدن، سوزاندن بدن با سیگار، مشت زدن به دیوار، گاز گرفتن و مصرف دارو را از جمله رایج ترین اشکال خود آسیبی در بین نوجوانان دانست و گفت که بعضا حتی نوجوانان با فرو کردن سوزن به شکلی خاص در بدن و پوست نیز به خود آسیب می رسانند.

یک روانپزشک با اشاره به تاثیر منفی شبکه های اجتماعی در سرایت رفتارهای آسیب به خود در بین نوجوانان، ادامه داد: برخی کانال ها در شبکه های اجتماعی وجود دارند که بعضا افراد دچار مازوخیسم در آن ها عضو هستند و عکس هایی از آسیب رساندن به خود را آنجا منتشر می کنند و نوجوانان نیز با دیدن این تصاویر ترغیب می شوند تا این رفتارهای آسیب رسان به خود را انجام دهند چراکه قُلدری های مجازی نیز همانند قلدری های حضوری در ترغیب نوجوانان به آسیب رساندن به خود موثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معصومه موسوی در نهمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی، با بیان اینکه شیوع خود آسیبی یا رفتارهای آسیب رسان به خود بین 11 تا 15 سالگی است اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قُلدری های مجازی؛ کانال هایی که نوجوانان را ترغیب به خودزنی می کنند

قُلدری های مجازی؛ کانال هایی که نوجوانان را ترغیب به خودزنی می کنند