مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 11:052021-10-28بين الملل

رییس نظامی سودان 6 سفیر منتقد کودتا را برکنار کرد


به دنبال دیدار سفرای سودان در آمریکا، فرانسه، اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان و نروژ با نخست وزیر برکنار شده، رییس شورای انتقالی سودان از برکناری این سفرا خبر داد.

- به دنبال دیدار سفرای سودان در آمریکا، فرانسه، اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان و نروژ با نخست وزیر برکنار شده، رییس شورای انتقالی سودان از برکناری این سفرا خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این سفرا پس از دیدارشان با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان که توسط نظامیان برکنار و مدتی در حبس خانگی بود، در بیانیه ای تاکید کردند، نخست وزیر سودان و دولت وی را به عنوان رهبران قانونی دولت انتقالی به رسمیت می شناسند و خواستار آزادی فوری همه بازداشت شدگان سیاسی شدند.

تلویزیون رسمی سودان پس از این دیدار اعلام کرد، عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی انتقالی، شش سفیر سودان در آمریکا، اتحادیه اروپا، قطر، چین، فرانسه و رییس هیات سودان در ژنو را برکنار کرد.

یک منبع دیپلماتیک گفت، سفرای سودان در 12 کشور به دست گرفتن قدرت از سوی ارتش را رد کردند.

این منبع افزود، عبدالله حمدوک ، نخست وزیر برکنار شده سودان همچنین بر پایبندی خود به اهداف کودتا علیه عمر البشیر، رییس جمهور سابق در سال 2019 تاکید کرد و نسبت به استفاده از خشونت علیه معترضان هشدار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس نظامی سودان 6 سفیر منتقد کودتا را برکنار کرد

رییس نظامی سودان 6 سفیر منتقد کودتا را برکنار کرد