مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 11:002021-10-28فناوري

آمریکا در فضای مجازی جاسوسی می کند/فیلتر تلگرام بهترین راه نبود


رییس سابق سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه تصمیماتی که با فیلترینگ گرفتیم، به نفع امنیت ما نبود، گفت: وقتی تلگرام فیلتر شد، همه از واتس اپ استفاده کردند و تنوع از بین رفت.

- یک راهکار مقابله با جاسوسی از داده کاربران این است که تنوع خدمت ایجاد کنیم و با فیلترینگ تلگرام، ضد این راه حل رفتار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر ناظمی در حاشیه نشستی با محوریت بررسی ابزارهای گوگل، با اشاره به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، با بیان اینکه بستن سرویس های گوگل امکان پذیر است، اما با این کار رشدی صورت نمی گیرد، گفت: طرح صیانت مثل این است که برای جلوگیری از ورود سارقان به یک ساختمان، گرگ هایی را در حیاط رها کنند و این گرگ ها ممکن است ساکنان ساختمان را هم بگیرند.

طراحان این طرح می گویند که قرار نیست شبکه اجتماعی بسته شود، اما این امکان هم وجود دارد و افراد حاضر در این حوزه هم ترجیح می دهند جایی حضور داشته باشند که چنین خطری تهدیدشان نکند.

وی در پاسخ اینکه طرح صیانت به دلیل کم کاری دولت در ارائه لایحه ای برای حفاظت از حقوق کاربران ارائه شد، توضیح داد: پنج سال پیش دولت لایحه ای برای ارائه به مجلس آماده کرد.

مجلس معتقد است دولت حق ندارد لایحه ای بدهد که در آن جرم انگاری شده باشد و این در اختیار مجلس و قوه قضاییه است که این کار را انجام دهد؛ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در فضای مجازی جاسوسی می کند/فیلتر تلگرام بهترین راه نبود

آمریکا در فضای مجازی جاسوسی می کند/فیلتر تلگرام بهترین راه نبود