مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-28بين الملل

گفتگوی تلفنی مشاوران رییسان جمهور آمریکا و ترکیه


چند روز پس از تهدید رییس جمهور ترکیه به اخراج سفرای آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر،کاخ سفید اعلام کرد، مشاوران ارشد روسای جمهور دو کشور در تماسی تلفنی درباره مسائل دفاعی و چگونگی حل اختلافات صحبت کردند.

- چند روز پس از تهدید رییس جمهور ترکیه به اخراج سفرای آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر،کاخ سفید اعلام کرد، مشاوران ارشد روسای جمهور دو کشور در تماسی تلفنی درباره مسائل دفاعی و چگونگی حل اختلافات صحبت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ابراهیم کالین، مشاور اردوغان، در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله روابط دفاعی، افغانستان، خاورمیانه، قفقاز جنوبی و مدیترانه شرقی گفتگو کردند.

کاخ سفید در کنایه ای به مناقشه دیپلماتیک گفت: آنها همچنین بر اهمیت ادامه گفتگو برای مدیریت اختلافات و حفظ روابط سازنده دوجانبه توافق کردند.

تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی گفت سالیوان و کالین در مورد برنامه جت های جنگنده اف-35 که واشنگتن آنکارا را به دلیل خرید تجهیزات دفاعی روسیه از آن اخراج کرد و درخواست ترکیه برای خرید جت های اف-16 و کیت های نوسازی رایزنی کردند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: وزرای دفاع آمریکا و ترکیه نیز تلفنی درباره همکاری ها و همچنین مسائل دفاعی و امنیتی منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی مشاوران رییسان جمهور آمریکا و ترکیه

گفتگوی تلفنی مشاوران رییسان جمهور آمریکا و ترکیه