مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 05:052021-10-28اقتصادي

نیاز فوری سیستان و بلوچستان به تمامی گروه های خونی


مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: این استان هم اینک در وضعیت بحرانی برای ذخیره خون قرار دارد و به تمام گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سهیلا خسروی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: هم اینک وضعیت ذخایر خونی سیستان و بلوچستان به هیچ وجه مناسب نیست و پاسخگویی به درخواست بیمارستان ها بخصوص بیماران تالاسمی به کمتر از 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: هم اینک مصرف روزانه سیستان و بلوچستان بین 350 الی 400 واحد خون است که متوسط در روز تولید استان 170 واحد بوده و کمبودها از استان های معین تامین می شود که با توجه به شرایط کرونایی در کل کشور و کاهش ذخایر خونی امکان ارسال خون از سایر استان ها نیز با چالش جدی مواجه شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: اهدای خون یک امر ضروریست که باید مورد توجه ویژه مردم استان قرار بگیرد زیرا هر لحظه احتمال اینکه فردی به هر علت به تزریق خون نیاز داشته باشد وجود دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه 41 هزارو 15 نفر برای اهدای خون به پایگاه ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که 33 هزار و هفت نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز فوری سیستان و بلوچستان به تمامی گروه های خونی

نیاز فوری سیستان و بلوچستان به تمامی گروه های خونی