مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 17:152021-10-27اقتصادي

ثبت اختراع عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه کاشان در آمریکا


طرح تحقیقاتی مسعود صلواتی نیاسر عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه کاشان در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، مسعود صلواتی عنوان این طرح را   تولید بنزین با عدد اکتان بالا از میعانات گازی به کمک فن آوری خاطرنشان کرد: در طرح ارائه شده میعانات گازی پارس جنوبی به عنوان خوراک در تهیه بنزین مورداستفاده قرار گرفت.

ازآنجاکه این خوراک حاوی آلاینده های زیادی ازجمله سولفور هست در مرحله نخست، سولفور زدایی با استفاده از نانو کاتالیست و روش اکسیداسیون انجام گرفت.

در مرحله دوم برای بهبود کیفیت سوخت و عدد اکتان بالا از نانو اکتان بوستر که امتیاز اصلی طرح است استفاده گردید تا میزان عدد اکتان ان به حد بنزین سوپر افزایش یابد.

صلواتی با بیان اینکه،  این سوپر اکتان بوستر که با فرمولاسیون جدید و با استفاده از فنّاوری روز دنیا تولید می شود، گفت: تولید موفق نمونه آزمایشگاهی این نوع بنزین، با توجه به این نکته که تولید اکتان بوسترها با تکنولوژی نانو برای اولین بار در ایران قرار است اتفاق ¬افتد، می¬تواند کشور ایران را در رقابت با سایر کشورهای پیشرفته فعال در این زمینه بیش ازپیش مطرح نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه کاشان در آمریکا

ثبت اختراع عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه کاشان در آمریکا