مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 14:052021-10-27اقتصادي

معارضان محلی مانع سرمایه گذاری و توسعه معادن هستند


رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از چالش ها بر سر سرمایه گذاری در معادن، معارضان محلی است که هر روز مانع معادن می شوند و دولت حمایت و همراهی لازم را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا اشاره به دورنمای سرمایه گذاری در معادن اظهار داشت: همه کشورهای جهان به سمت انرژی های پاک سوق پیدا کرده و با توجه به نقش مواد معدنی و تجدید ناپذیر بودن آنها توجه بسیاری به معادن شده است.

وی با بیان اینکه 550 معدن کشف شده که در سال 2020 میلادی به 240 رسیده است، گفت: در اورپا، افریقا و آسیا برای اکتشاف معادن سرمایه گذاری بیشتری می کنند و تقاضای مواد معدنی نیز در دنیا با توجه به اهمیت در تکنولوژی نوین و کاهش گازهای گلخانه ای افزایش پیدا کرده است.

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران در مس، طلا و آهن در اِشل جهانی قرار دارند و تعداد محیط های کانی زایی ایران 35 و 86 مورد تنوع مواد معدنی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین ایران به لحاظ معادن در آسیا جایگاه سوم و در خاورمیانه جایگاه اول را دارد.

ذخایر قابل توجه فلزات گرانبها در ایران وی با بیان اینکه ایران نزدیک یک درصد ذخایر جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: 17 میلیارد تن آهن در ذخیره کشور وجود دارد و فلز مس 35.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معارضان محلی مانع سرمایه گذاری و توسعه معادن هستند

معارضان محلی مانع سرمایه گذاری و توسعه معادن هستند