مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 13:552021-10-27اقتصادي

برنامه ریزی ویژه برای کشت پسته در خراسان جنوبی آغاز شد


در کنار سه محصول استراتژیک زرشک، زعفران و عناب باید به پسته هم به عنوان یک محصول سودآور توجه ویژه داشت.

- ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در کنار سه محصول استراتژیک زرشک، زعفران و عناب باید به پسته هم به عنوان یک محصول سودآور توجه ویژه داشت.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه 5 آبان در بیست و یکمین جلسه ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: باید به کاشت پسته که در سال های اخیر به عنوان محصول جایگزین یا مکمل، مورد توجه ویژه کشاورزان قرار گرفته، به صورت علمی، تخصصی و برنامه ریزی شده ، ورود کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به این که کاشت و تولید پسته در کشور از قدمت صد ساله برخوردار است، ادامه داد: با تلاش بزرگان این صنعت، در طول صد سال اخیر تجربه و دانش زیادی اندوخته شده که بر اساس میزان تولید و کیفیت پسته ارتقاء یافته و بازارهای داخلی و جهانی این محصول ارزشمند را توسعه داده اند.

به گفته وی؛ با توجه به همجواری خراسان جنوبی با کرمان و مراودات بسیار خوب دو استان، باید از از این تجربه گرانسنگ و ارشمند به صورت بهینه استفاده کرد.

استاندار با تأکید بر این که برای کسب تجربه در زمینه صنعت پسته، میلیاردها تومان هزینه شده لذا نباید از این اعتبارات معنوی به سادگی گذشت، تصریح کرد: حدود 200 هزار خانوار یعنی 5 میلیون نفر در صنعت پسته ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی ویژه برای کشت پسته در خراسان جنوبی آغاز شد

برنامه ریزی ویژه برای کشت پسته در خراسان جنوبی آغاز شد