مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 13:252021-10-27سياسي

هشدار؛ سوق یافتن خشونت های خانگی به سمت خشونت های روحی و روانی در پاندمی کرونا


محقق دوره پست دکتری پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به سوق یافتن خشونت خانگی به سمت خشونت های روحی و روانی در ایام پاندمی کووید 19، - گفت: اغلب آقایان مورد خشونت واقع شده این مساله را پنهان کرده و درباره آن صحبت نمی کنند اما زنان خشونت دیده بیشتر این مسائل را افشا می کنند، این در حالیست که معمولا آقایان خشونت های روحی را با کلام تهدید آمیز و تحقیر آمیز تجربه می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه زین الدینی در نهمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی، اظهار کرد: در ایام پاندمی کووید 19، خشونت های خانگی به سمت خشونت های روحی و روانی سوق یافته و مطابق با آمار منتشره در سایت who، در ایام پاندمی کووید 19 یکی از سه زن و یکی از چهار مرد شکلی از خشونت را تجربه کرده اند.

وی با اشاره به افزایش خشونت خانگی در پاندمی کووید 19، ادامه داد: در این ایام با قرنطینه ای مواجه بودیم که اعضای خانواده اغلب در کنار هم بودند و این مساله خود افزایش خشونت را به دنبال داشت.

بحث حضانت نیز از جمله مشکلات این دوران بود چراکه اگر برای مثال بچه ها باید سه روز را با پدر و سه روز را با مادر سپری می کردند، در قرنطینه پاندمی کووید 19 قانون شد که کسی نباید از خانه خارج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار؛ سوق یافتن خشونت های خانگی به سمت خشونت های روحی و روانی در پاندمی کرونا

هشدار؛ سوق یافتن خشونت های خانگی به سمت خشونت های روحی و روانی در پاندمی کرونا