مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 10:552021-10-27اقتصادي

همکاری های ترانزیتی ترکمنستان و قزاقستان افزایش می یابد


در دیدار روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان دو طرف بر گسترش همکاریهای ترانزیتی به خصوص همکاری در مسیر راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداف و قاسم ژامرت تاکایف ، رؤسای جمهور دو کشور ترکمنستان و قزاقستان، در یک نشست خبری بر اهمیت سیاسی قراردادهای ثبت قانونی مرزهای زمینی و دریایی بین دو کشور  تاکید کردند.

در این نشست بیان شد که بنا به دستور سران دو کشور از ظرفیت صادراتی موجود برای گسترش تنوع کالاها استفاده می شود.

در همین راستا قزاقستان عرضه محصولات صنایع متالورژی، مهندسی، پتروشیمی، غذایی و دارویی و همچنین محصولات کشاورزی، در درجه اول آرد و گندم را و متقابلا ترکمنستان نیز صادرات گاز را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

رؤسای جمهور برای همکاری های اقتصادی موثرتر به دولت ها دستور دادند امضای موافقتنامه و حمایت از سرمایه گذاری ها را تسریع بخشند.

در این نشست خبری، پیشنهاد برگزاری مجامع تجاری سالانه در سطح مناطق و استان های دو کشور و ایجاد یک منطقه ویژه تجارت مرزی با پایانه باربری در مرز منطقه مانگیستائو و بالکان اعلام شد.

همچنین اعلام شد که در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، وظایف اصلی بارگیری کامل راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران و تعامل بین بنادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های ترانزیتی ترکمنستان و قزاقستان افزایش می یابد

همکاری های ترانزیتی ترکمنستان و قزاقستان افزایش می یابد