مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-27اقتصادي

تاثیر فروش اوراق دولتی بر بورس


این روزها با شتاب گرفتن دوباره سرعت سقوط بازار سرمایه، بحث فروش اوراق توسط دولت و تاثیر منفی آن بر بازار سرمایه مطرح شده و برخی این موضوع را عامل اصلی ریزش بازار می دانند.

- این روزها با شتاب گرفتن دوباره سرعت سقوط بازار سرمایه، بحث فروش اوراق توسط دولت و تاثیر منفی آن بر بازار سرمایه مطرح شده و برخی این موضوع را عامل اصلی ریزش بازار می دانند.

در این میان برخی تحلیلگران بر این باورند که فروش اوراق ربطی به وضعیت بورس ندارد؛ برخی می گویند دولت با فروش اوراق به صورت غیرمستقیم بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی دیگر نیز بر این باورند که چراغ قرمزهای پی در پی بورس ناشی از حجم بالای فروش اوراق توسط دولت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اطلاعات رسیده، بیش از 132 هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی مالی مربوط به اوراق در بودجه سال 1400 دیده شده که عملکرد آن تا شهریورماه بیش از 126 هزار میلیارد تومان بوده که 81 هزار میلیارد تومان آن به عنوان اسناد خزانه و 45 هزار میلیارد تومان نیز در بازار باز فروش رفته است.

این در حالی است که عملیات بازار باز برای تنظیم تراز سیستم بانکی در حال فعالیت است؛ به طوری که اگر بانکی قصد استقراض از بانک مرکزی را داشت، بانک مرکزی با وثیقه اوراق به بانک ها وام می دهد تا مشکل بانک حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر فروش اوراق دولتی بر بورس

تاثیر فروش اوراق دولتی بر بورس