مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 09:252021-10-27دانش

کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA


رویداد پاییزه با همکاری انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و آکادمی لیبیدو، کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA را برگزار می کند.

- رویداد پاییزه با همکاری انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و آکادمی لیبیدو، کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا،تحلیل رفتار متقابل Transactional analysis یا به اختصار TA یک تئوری روان شناسی است که توسط دکتر اریک برن در سال 1950 میلادی ارائه شد که به لحاظ کاربرد آن در حل مشکلات احساسی و رفتاری؛ مورد قبول جامعه روان شناسی قرار گرفته است.

این روش به طور تدریجی در زمینه های مشاوره، روان کاوی، گروه درمانی، مدیریت، جامعه شناسی؛ توسعه سازمانی و آموزش؛ نظریه های جدیدی ارائه و گسترش پیدا کرده است.

ابهام و پیچیدگی در مفاهیم تحلیل رفتار متقابل؛ تخصصی بودن و زمان طولانی درمان در دیگر روش های روان درمانی باعث شد تا تحلیل رفتار متقابل با مفاهیم اساسی و واژه های ساده به سرعت جایگزین روش های روان درمانی قدیمی شود.

به همین علت تحلیل رفتار متقابل عمومیت یافته است و هر جا که انسان ها حضور دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؛ این نوع درمان کاربرد دارد و به عنوان ابزاری برای تغییر و حل مشکلات مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA

کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA