مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-27بين الملل

نگرانی آمریکا از بی اثر شدن تحریم ها با ارزهای مجازی


دولت آمریکا هشدار داده که رواج یافتن ارزهای مجازی تهدیدی جدی برای ساختار تحریمی آمریکا به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی ، دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، هشدار داده که ترویج استفاده از ارزهای مجازی تهدیدی جدی علیه ساختار تحریم های آمریکا به شمار می رود.

دولت بایدن خواستار به روزرسانی نحوه اعمال تحریم ها شده تا دولت آمریکا بتواند همچنان از آنها به عنوان ابزاری مؤثر در تامین امنیت ملی خود استفاده کند.

مکس کایزر و استیسی هربرت، دو کارشناس آمریکایی شبکه راشا تودی، با اشاره به این موضوع می گویند، با وجود بیت کوین دیگر تحریم های آمریکا کار نخواهند کرد.

آنها معتقدند دلیل این مسأله این است که ظهور و گسترش استفاده از بیت کوین باعث شده تا بسیاری از کشورها به فکر کنار گذاشتن معامله با دلار بیفتند.

دلار به عنوان ارز غالب در معاملات بین المللی هم اکنون یکی از اصلی ترین منابع اعمال زور و اهرم های فشار آمریکا در سطح بین الملل به شمار می رود و در صورتی که جایگاه دلار متزلزل شود، در واقع قدرت اعمال زور کاخ سفید پایین خواهد آمد.

دلیل نگرانی آمریکا از بیت کوین این است که معاملات بیت کوین در قالب فنآوری بلاک چین انجام می شود که به صورت غیر متمرکز بوده و کاخ سفید نمی توانند روی آن برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از بی اثر شدن تحریم ها با ارزهای مجازی

نگرانی آمریکا از بی اثر شدن تحریم ها با ارزهای مجازی