مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:302021-10-27پزشكي

مواد مخدر، محرک و الکل عامل 65 درصد مرگ های ناشی از مسمومیت در کشور


مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو، درباره آمار مرگ ومیر ناشی از مسمومیت ها در کشور گفت: بیشترین مرگ ناشی از مسمومیت، - با سوءمصرف مواد مخدر، محرک و الکل است و بعد از آن سموم دفع آفات، قرص برنج، جونده کش ها، سرب و سیانور قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نوشین محمدحسینی در نشست خبری وزارت بهداشت که به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها برگزار شد، گفت: در هفته پیشگیری از مسمومیت ها هستیم؛ این هفته برنامه ای است که در همه کشورهای جهان اجرا می شود و در کشور ما هم 16 سال است که هفته نخست آبان ماه به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها نام گذاری شده است.

دلیل اجرای این برنامه و تاکید بر پیشگیری از مسمومیت، این است که واقعا مسمومیت ها به ویژه مسمومیت هایی که با داروها، سموم دفع آفات و ترکیبات شیمیایی و حتی شوینده های خانگی ممکن است اتفاق افتد، با یک دانش ساده و آگاهی از روش نگهداری و استفاده درست، می تواند از تعداد زیادی از این مسمومیت ها که گاهی منجر به بستری در بیمارستان و حتی مرگ هم می شود، جلوگیری کند.

وی افزود: همزمانی با کرونا و توجه بیشتر ما به اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، بیشتر از شوینده ها و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم، متاسفانه آمار مسمومیت را هم تحت تاثیر قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد مخدر، محرک و الکل عامل 65 درصد مرگ های ناشی از مسمومیت در کشور

مواد مخدر، محرک و الکل عامل 65 درصد مرگ های ناشی از مسمومیت در کشور