مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:252021-10-27سياسي

اهل بیت(ع)، صیانت گران قرآن/ تمسک به قرآن بدون عترت کامل نیست


عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان قرآن را اساس شکل گیری تمدن اسلامی دانست و با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) صیانت گران و حافظان قرآن هستند، - اهل بیت(ع)، صیانت گران قرآن/ تمسک به قرآن بدون عترت کامل نیست ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان قرآن را اساس شکل گیری تمدن اسلامی دانست و با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) صیانت گران و حافظان قرآن هستند، گفت: تمسک به قرآن بدون عترت کامل نیست.

حجت الاسلام حسین فلاحی اصل در گفت وگو با ایسنا تفسیر قرآن کریم بدون تمسک به اهل بیت(ع) را ضلالت دانست و اظهار کرد: قرآن به تمام نیازهای هدایتی بشر پاسخ گو است و دریای عمیقی از معارف هدایتی است که هر چقدر انسان در این دریا و اقیانوس بیکران ورود کند، می‎ تواند دُرهای گران قدری را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن و تفسیر قرآن، منبع معارف دین است، ادامه داد: منبع اولی که ما در معارف، فقه، در مسائل اجتماعی، اقتصادی و در مسائل سیاسی داریم، قرآن کریم است و اهل بیت(ع) هم ترجمان و مفسران قرآن هستند.

فلاحی اصل تمسک به قرآن و عترت را مایه نجات انسان دانست و با بیان اینکه قرآن منبع اصلی و ثقل اکبر است و در کنارش اهل بیت(ع) هم ثقل اصغر هستند، اظهار کرد: در حقیقت این دو هستند که پاسخ گوی نیاز هستند و ما می توانیم به وسیله قرآن با هدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهل بیت(ع)، صیانت گران قرآن/ تمسک به قرآن بدون عترت کامل نیست

اهل بیت(ع)، صیانت گران قرآن/ تمسک به قرآن بدون عترت کامل نیست