مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 05:452021-10-27سياسي

امکان حس کردن اشیا در نمایشگرهای لمسی جدید!


پژوهشگران آمریکایی سعی دارند نوع جدیدی از نمایشگرهای لمسی را توسعه دهند که امکان احساس کردن اشیا را با لمس کردن آنها فراهم کنند.

- پژوهشگران آمریکایی سعی دارند نوع جدیدی از نمایشگرهای لمسی را توسعه دهند که امکان احساس کردن اشیا را با لمس کردن آنها فراهم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، پژوهشگران بخش مهندسی مکانیک دانشگاه تگزاس ای اندام (Texas A&M) سعی دارند تا تعامل میان انگشت و دستگاه های لمسی را بهبود ببخشند و امیدوار هستند که با این کار به پیشرفت فناوری ورای حس کردن و و واکنش دستگاه ها نسبت به لمس انگشت کاربر کمک کنند.

هدف نهایی از توسعه رابطه میان انسان و ماشین، این است که دستگاه های لمسی با مجهز شدن به توانایی تقلید حس کردن اشیای فیزیکی، یک تجربه غنی تر از لامسه را در اختیار کاربران قرار دهند.

سینتیا هیپول (Cynthia Hipwell)، سرپرست این پژوهش، نمونه هایی از پیاده سازی این طرح را در زمینه های گوناگون، از یک پلتفرم فراگیر واقعیت مجازی گرفته تا رابطه های نمایشی لمسی را که در خودرو یا برای خرید مجازی به کار می روند، مطرح کرد.

هیپول در این باره گفت: این فناوری به شما امکان می دهد تا بافت ها، دکمه ها، اسلایدها و دستگیره ها را روی صفحه نمایش احساس کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان حس کردن اشیا در نمایشگرهای لمسی جدید!

امکان حس کردن اشیا در نمایشگرهای لمسی جدید!