مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 17:502021-10-26اقتصادي

تولید آمار در بخش کشاورزی باید «ثبتی مبنا» شود


رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای رفع مشکلات آماری بخش کشاورزی در حوزه های مختلف باید تولید آمار صحیح و بهنگام به صورت آمارهای ثبتی مبنا انجام شود.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی در جمع همکاران این مرکز ضمن اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات و توسعه آن از طریق فناوری های اطلاعات، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی با توجه به یکسری سیاست های کلان به دنبال کشاورزی دانش بنیان هستیم.

وی ادامه داد: خوداتکایی در محصولات کشاورزی، مدیریت تنظیم بازار، بهبود تراز تجاری، حرکت در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی، انتقال دانش فنی به کشاورزان از طریق نظام نوین ترویج، ارتقا و افزایش بهره وری منابع تولید، بهبود کیفیت محصولات، ارتقای مدیریت آب، حمایت و پشتیبانی از زیرساخت ها و همچنین تخصیص هدفمند یارانه ها به بخش کشاورزی از سیاست های کلانی است که وزارت جهاد کشاورزی به دنبال آن است.

احمدی بابیان اینکه به دلیل نبود اطلاعات و آمار دقیق در برآورد تولید و در پیش بینی دقیق نیازها دچار مشکل هستیم، گفت: برای رفع مشکلات آماری بخش کشاورزی در حوزه های مختلف باید تولید آمار صحیح و بهنگام به صورت آمارهای ثبتی مبنا انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید آمار در بخش کشاورزی باید «ثبتی مبنا» شود

تولید آمار در بخش کشاورزی باید «ثبتی مبنا» شود