مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 16:502021-10-26اقتصادي

بازار سرمایه بستر فروش اوراق دولتی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نایب رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان فراز با تأکید بر اینکه بازار سرمایه بستری است که از طریق آن سرمایه های مردم با خرید سهام به صنایع مختلف تزریق می شود، - بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار عملیات بازار باز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نایب رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان فراز با تأکید بر اینکه بازار سرمایه بستری است که از طریق آن سرمایه های مردم با خرید سهام به صنایع مختلف تزریق می شود، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: این فرایند از طریق تابلو های بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران انجام می شود.

این در حالی است که بانک مرکزی از طریق عملیات بازار باز، نقدینگی را در سیستم بانکی کنترل می کند و تنها از تابلوی فرابورس برای عملیات خود بهره می برد.

حمیدرضا جیهانی با اشاره به مفهوم عملیات بازار باز اظهار کرد: این عملیات، فرایندی است که بانک مرکزی برای مدیریت فضای نرخ بهره در بین بانک ها ایجاد کرده است.

بر اساس این فرایند، بانک مرکزی، امکان فروش یا خرید اوراق دولتی به بانک های عامل و همچنین، مدیریت فضای نقدینگی در میان بازار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار سرمایه بستر فروش اوراق دولتی است

بازار سرمایه بستر فروش اوراق دولتی است