مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:102021-10-26ورزشي

اختراعی که از آسیب های پا در ورزش جلوگیری می کند


پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی موفق به طراحی اولین کفش ورزشی استوک فوتبال با قابلیت پیشگیری از آسیب های ورزشی در سطح بین المللی شده اند.

- خبرگزاری فارس ـ اردبیل؛ مریم محرمی: فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست و بسیاری از مردم دنیا در رده های سنی مختلف، این ورزش مهیج را به صورت حرفه ای دنبال می کنند.

به راحتی می توان دریافت که مهمترین ابزار برای این ورزش، کفش مناسب آن است، به همین منظور تمامی ستاره های فوتبال در دنیا با دقت بالایی به تهیه کفش فوتبال یا همان استوک می پردازند.

یکی از رایج ترین آسیب ها طی دویدن های طولانی مدت و ضربات و نیروهای وارده در زمین فوتبال به ناحیه کف پا وارد می شود و منجر به از بین رفتن قوس های طبیعی در ناحیه کف پای ورزشکاران این رشته ورزشی و ایجاد پرونیت یا صافی کف پا می شود.

در نتیجه پای پرونیت یا صافی کف پا منجر به افزایش چرخش داخلی ساق و ران و در نهایت تیلت قدامی لگن طی دویدن می شود.

این تغییر مکانیک بدن طی دویدن که در نتیجه صافی کف پا ایجاد می شود، می تواند منجر به وقوع آسیب هایی همچون تغییر استخوان ساق پا، شین اسپلینت، زانو درد،کمردرد و دیگر مشکلات مربوط به استخوان پا شود.

  به همین دلیل باید کفش های استوک ورزش فوتبال طوری طراحی شوند که بتوانند از آسیب های ناشی از پای پرونیت جلوگیری نماید به همین م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراعی که از آسیب های پا در ورزش جلوگیری می کند

اختراعی که از آسیب های پا در ورزش جلوگیری می کند