مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:302021-10-26اجتماعي

سند تالاب ها و همه انفال به اسم منابع طبیعی صادر شود


عملیات کاداستر تالاب های استان با همکاری منابع طبیعی در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نبی الله قائدرحمتی در گفت وگو با ایسنا در خصوص سند مدیریت تالاب در لرستان، اظهار کرد: سند تالاب ها و همه انفال باید به اسم منابع طبیعی صادر شود و سپس حفاظت آنها را به محیط زیست واگذار کند.

وی با بیان اینکه محیط زیست کار حفاظت را انجام می دهد، ادامه داد: به لحاظ قانونی هنگامی که منابع طبیعی سندی را بگیرد، می تواند آن را واگذار کند اما چنانچه وزارت نیرو سند بگیرد نمی تواند آن را واگذار کند بنابراین دولت مصوب کرد که منابع طبیعی متولی سند تالاب باشد.

معاون حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه با هماهنگی منابع طبیعی، در حال انجام کاداستر هستیم چون اعتبارات کاداستر در اختیار منابع طبیعی است گفت: البته تعیین حریم و بستر بر عهده وزارت نیرو و در استان ها برعهده آب منطقه ای است.

قائدرحمتی بیان کرد: با انجام کاداستر میزان حریم تالاب های استان مشخص خواهد شد و سند مالکیت به نام منابع طبیعی صادر می شود.

وی در خصوص کارگروه استانی مدیریت تالاب‎ها، یادآور شد: مدیریت زیست بومی ابتدا در شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان ها مطرح و مصوب شود که تاکنون در بروجرد تالاب بیشه دالان را مصوب کردیم و سپس در کارگروه توسعه استان مصوب خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند تالاب ها و همه انفال به اسم منابع طبیعی صادر شود

سند تالاب ها و همه انفال به اسم منابع طبیعی صادر شود