مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 11:152021-10-25بين الملل

اتحادیه اروپا: خواستار آزادی حمدوک هستیم/ با طالبان مذاکره داریم


سخنگوی اتحادیه اروپا طی نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله اخراج سفیران 10 کشور از ترکیه، کودتا در سودان و وضعیت افغانستان صحبت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه ابراز نگرانی مقامات کشورهای مختلف از کودتای نظامی در سودان، ) این سخنگو در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت آنکارا برای اخراج سفیران آمریکا و 9 کشور اروپایی، اظهار داشت: اتحادیه اروپا از نزدیک اطلاعیه ترکیه مبنی بر عنصر نامطلوب اعلام کردن سفیران 10 کشور را دنبال می کند .

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفته بود که به وزیر خارجه این کشور دستور داده تا سفیران ده کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرده و هرچه سریعتر از آنکارا اخراج کند.

سه شنبه هفته پیش سفارتخانه های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال 2013 و تظاهرات های بعدی آن، چهار سال است در زندان به سر می برد.

بر اساس این گزارش، این مقام اروپایی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره وضعیت افغانستان نیز تصریح کرد: اتحادیه اروپا در حال مذاکره [با طالبان] درباره نمایندگی دیپلماتیک سطح پایین در افغانستان است، اما نباید این را نشانه ای از به رسمیت شناختن طالبان تلقی کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا: خواستار آزادی حمدوک هستیم/ با طالبان مذاکره داریم

اتحادیه اروپا: خواستار آزادی حمدوک هستیم/ با طالبان مذاکره داریم