مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:102021-10-25اقتصادي

سرمایه گذاری خارجی بیش از 2.5 برابر شد


در شش ماه نخست امسال حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل 161 درصد رشد داشته، کشور غنا بیشترین حجم سرمایه گذاری را در کشور انجام داده و سیستان و بلوچستان نیز بیشترین سرمایه را جذب کرده است.

- در شش ماه نخست امسال حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل 161 درصد رشد داشته، کشور غنا بیشترین حجم سرمایه گذاری را در کشور انجام داده و سیستان و بلوچستان نیز بیشترین سرمایه را جذب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که در شش ماهه نخست امسال، 113 مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از دو میلیارد و 614 میلیون دلار در کل کشور تصویب شده که از لحاظ تعداد 88 درصد و از نظر ارزش 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

البته 74 مورد از کل طرح ها با حجم سرمایه گذاری دو میلیارد و 227 میلیون دلار، یعنی حدود 85 درصد از کل، در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است.

همچنین از این تعداد در بخش های صنعت، معدن و تجارت، 27 مورد در حال بهره برداری و مابقی در حال طی مراحل اجرایی است.

بر اساس این آمار، سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 51 و از نظر ارزش 161 درصد رشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری خارجی بیش از 2.5 برابر شد

سرمایه گذاری خارجی بیش از 2.5 برابر شد