مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 08:002021-10-25بين الملل

اعتراف سازمان ملل به تحریم دارویی ایران و نقض حقوق بشر توسط آمریکا


تعدادی از کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر 27 مهرماه در گزارشی با اشاره به مشکلاتی که برخی بیماران در ایران برای دسترسی به دارو و تجهیزات درمانی مورد نیاز خود در نتیجه تحریم های آمریکا با آن مواجهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ گزارشگران سازمان ملل اخیرا در گزارشی با تشریح مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا برای برخی از بیماران در ایران این اقدام آمریکا را نقض حقوق بشر ارزیابی کردند.

تحریم های یک جانبه ای که به صورت نامشروع علیه یک کشور تحمیل می شود مصداق تروریسم اقتصادی است.

اما هنگامی که این تحریم ها حوزه سلامت شهروندان را هدف بگیرد و به حوزه غذا و دارو گسترش یابد و باعث ایجاد درد و رنج، رعب و وحشت و یا نقض حقوق اساسی افراد شود، مصداق نقض حقوق بشر و تروریسم مستقیم است.

تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران فقط به فروش نفت، تجهیزات و امکانات خلاصه نشده است، این تحریم ها، تجهیزات پزشکی و دارویی کشور را هدف قرار داده و تاثیرات منفی آن در زندگی بسیاری از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی مشهود است.

تعدادی از کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر 27 مهرماه در گزارشی با اشاره به مشکلاتی که برخی بیماران در ایران برای دسترسی به دارو و تجهیزات درمانی مورد نیاز خود در نتیجه تحریم های آمریکا با آن مواجهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف سازمان ملل به تحریم دارویی ایران و نقض حقوق بشر توسط آمریکا

اعتراف سازمان ملل به تحریم دارویی ایران و نقض حقوق بشر توسط آمریکا