مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 06:352021-10-25اقتصادي

خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی از سر گرفته شد


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از دو روز گذشته مهلت خرید تضمینی سیب صنعتی در استان به اتمام رسیده و تعاون روستایی نیز اقدام به خرید سیب صنعتی از باغداران نمی کند، - وحید جلال زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یکی از بیماری های مزمن بخش کشاورزی آذربایجان غربی، تولید، فروش و صادرات سیب است.

وی با بیان اینکه سیب صنعتی بخش قابل توجهی از سیب تولیدی استان را شامل می شود، تصریح کرد: کارخانه ها از خرید سیب صنعتی به قیمت مصوب خودداری می کنند و کشاورزان در ابتدای برداشت سیب، خسارت قابل توجهی را متحمل می شوند و این موضوع در سیب صادراتی و سیب تازه خوری نیز مشهود است.

نماینده مردم ارومیه در دستور داد تعاون روستایی با قیمت یک هزار و 460 تومان سیب صنعتی را خریداری کنند در حالی که کارخانه ها نصف این قیمت، سیب را از باغداران خرید می کردند.

وی با بیان اینکه خرید سیب صنعتی امسال به شیوه کاملا بهداشتی انجام شد، اظهار داشت: به موازات این خرید، تعاون روستایی سیب صنعتی را به قیمت یک هزار و 100 تومان به کارخانه ها به فروش می رساند و مابقی مبلغ، یارانه دولت به کشاورزان بود که کارخانه ها از این خرید استقبال نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی از سر گرفته شد

خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی از سر گرفته شد