مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 10:302021-10-24اقتصادي

با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای جدید حمل و نقل کالا توافق کردیم


رییس کل گمرک در سفر به مسکو با مدیران گمرک کشورهای اوراسیا دیدار و بر ضرورت جایگزینی مسیرهای جدید حمل و نقل کالا تأکید کرد.

- به نقل از صداوسیما، در سفر رییس کل گمرک ایران به روسیه بر ضرورت توسعه زیرساخت های بندری و گمرکی تاکید و گشایش های جدیدی در مسیر مبادلات اقتصادی و گمرکی بین دو کشور ایجاد شد.

سید مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران که برای شرکت در همایش بین المللی گمرک به روسیه سفر کرده بود، گفت: در گفتگوهای مفصل با مقامات روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا، بویژه روسیه و ارمنستان، توافقات خوبی در زمینه توسعه همکاری های گمرکی و نیز استفاده از مسیرهای جایگزین حمل و نقل کالا به دست آمد.

میراشرفی با اشاره به اینکه حجم مبادلات کالا بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا مسیری صعودی در پیش گرفته است افرود: با توافقات حاصل شده بزودی شاهد جهش در مناسبات تجارب و بازرگانی با کشورهای عضو این اتخادیه خواهیم بود.

وی در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایران در روسیه گفت: 87 هزار میلیارد دلار حجم کل جی دی پی دنیاست که بیش از 50 درصد آن، که بیشترین درآمد و اشتغال را در کشورها ایجاد می کند، سهم صادرات و واردات است.

در حال حاضر 10 گمرک و بندر بزرگ دنیا در آسیا قرار دارد و چنانچه ظرفیت بندری و گمرکی خود را افزایش دهیم، از سهم ترانزیت، وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای جدید حمل و نقل کالا توافق کردیم

با ارمنستان برای جایگزینی مسیرهای جدید حمل و نقل کالا توافق کردیم