مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 08:102021-10-24اقتصادي

کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت با حذف ارز 4200تومانی کارت اعتباری به مردم بدهد


اگر همین مسیر ادامه یابد در شش ماهه دوم نیز همین اتفاقات را در بازار شاهد خواهیم بود یعنی ما ارقام سنگینی را به عنوان ارز ترجیحی به دولت بدهیم، - اگر همین مسیر ادامه یابد در شش ماهه دوم نیز همین اتفاقات را در بازار شاهد خواهیم بود یعنی ما ارقام سنگینی را به عنوان ارز ترجیحی به دولت بدهیم، اما مردم کالای گران بخرند.

رییس کمیسیون اقتصادی از پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص کارت های اعتباری به مردم به جای ارز 4200 تومانی خبر داد و گفت: البته اگر دولت بتواند با سیاست های نظارتی قیمت ها را پایین بیاورد ما مانع تخصیص ارز 4200 تومانی نخواهیم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان گفت: با این کار مابه التفاوت ارز ترجیحی کالا های اساسی در قالب کارت های اعتباری خرید به مردم اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل ساختار ارز ترجیحی برای کالا های اساسی، معتقد بودیم که دولت باید از ابتدا تا انتهای چرخه یعنی از ورود کالا تا مصرف خرد را تحت نظارت داشته باشد تا با تخصیص ارز ترجیحی قیمت ها با تغییرات نرخ ارز همراه نشوند و اثرات تورمی آن بر جامعه و مردم وارد نشود.

پورابراهیمی افزود: نتیجه ارزیابی های میدانی ما نشان می دهد که از سال 97 به بعد با تخصیص این ارز به تدریج قیمت کالا های اساسی از نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی فاصله گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت با حذف ارز 4200تومانی کارت اعتباری به مردم بدهد

کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت با حذف ارز 4200تومانی کارت اعتباری به مردم بدهد