مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 06:502021-10-24بين الملل

رایزنی تایوان و آمریکا پیرامون مشارکت در سازمان ملل


درست چند روز مانده به سخنرانی رییس جمهور چین به مناسبت پنجاهمین سالروز الحاق این کشور به سازمان ملل، مقامات تایوان و آمریکا درباره چگونگی مشارکت واقعی و معنی دار تایوان در این نهاد جهانی مذاکره کردند.

- درست چند روز مانده به سخنرانی رییس جمهور چین به مناسبت پنجاهمین سالروز الحاق این کشور به سازمان ملل، مقامات تایوان و آمریکا درباره چگونگی مشارکت "واقعی و معنی دار" تایوان در این نهاد جهانی مذاکره کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان با استفاده از نام رسمی خود یعنی جمهوری چین تا 25 اکتبر سال 1971 میلادی کرسی چین در سازمان ملل را در اختیار داشت.

پس از آن تایوان به عنوان نماینده چین به نفع جمهوری خلق چین که در جنگ داخلی سال 1949 میلادی پیروز شده بود و دولت جمهوری چین را مجبور کرده بود تا به این جزیره فرار کند، در جریان یک رای گیری از سازمان ملل حذف شد.

چین تاکید دارد که تایوان یکی از استان های این کشور است و بنابراین تنها خودش حق دارد در عرصه بین المللی نماینده تایوان باشد.

این در حالی است که دولت دموکراتیک تایوان می گوید که تنها خودش از این حق برخوردار است.

وزارت امور خارجه آمریکا اواخر روز شنبه در بیانیه ای گفت: مقامات آمریکا و تایوان روز جمعه به صورت مجازی با یکدیگر دیدار کرده و درباره حمایت از توانا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تایوان و آمریکا پیرامون مشارکت در سازمان ملل

رایزنی تایوان و آمریکا پیرامون مشارکت در سازمان ملل