مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 06:302021-10-24اجتماعي

از منع شکار تفریحی تا پاسخگویی قاتل حیوانات در قیامت


پیامبر عظیم الشان انسان نسخه هدایتی جامع برای انسان به یادگار گذاشتند و رعایت حقوق محیط زیست و حیوانات نیز گوشه ای از این نسخه آسمانی بوده است.

- ، رفق و رحمت و مهربانی پیامبر عظیم اسلام، حضرت محمد (ص) را حتی از نگاه ریز بینانه ایشان به محیط زیست و حقوق حیوانات به خوبی می توان درک کرد.

این نگاه که در روایات منتسب به ایشان قابل پیگیری است، پایه گذار نظام قدرتمند شرعیات و اخلاقیات زیست محیطی اسلامی شده است که میان دیگر ادیان کم نظیر است.

افزون بر این با مرور سیره پیامبر (ص) می توان به این مساله پی برد که پیامبر در یک روند کلی و روش مند تلاش بر این داشت تا زمینه های حفاظت از محیط زیست را در ابعاد خرد و کلان مدیریت کرده و در هر دو حوزه فعالیت کند.

بدین ترتیب در اسلام محافظت از محیط به عنوان شعبه ای از ایمان نامبرده شده است چنانچه در حدیث است که پیامبر -صلی الله علیه وسلم- فرموده اند: الْإِیمَانُ بِضْعٌ وَسَبْعُونَ أَوْ بِضْعٌ وَسِتُّونَ شُعْبَهً فَأَفْضَلُهَا قَوْلُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَدْنَاهَا إِمَاطَهُ الْأَذَی عَنْ الطَّرِیقِ وَالْحَیَاءُ شُعْبَهٌ مِنْ الْإِیمَانِ (رواه مسلم) یعنی ایمان هفتاد و چند شعبه دارد که از بین بردن اذیت و آزار در محیطی که مردم زندگی می کنند از شعبه های ایمان نامبرده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از منع شکار تفریحی تا پاسخگویی قاتل حیوانات در قیامت

از منع شکار تفریحی تا پاسخگویی قاتل حیوانات در قیامت