مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-24سياسي

مرثیه ای برای خانه های تاریخی همدان/ سرنوشتی به نام «تخریب»، با «ثبت» یا «بی ثبت»!


خانه های تاریخی در همدان آرام آرام می میرند، بعضی اسیر چنگال های بی رحم لودرها می شوند، بعضی ها هم کم کم ستون های قدیمی و زوار درفته شان شانه از زیر بار تاریخ خالی می کنند؛ - خبرگزاری فارس-همدان: تخریب یکباره خانه های تاریخی و یا آرام آرام آنها، خبری است که هر از چندگاهی در افکار عمومی برجسته می شود و دهان به دهان می چرخد و اندکی بعد به محاق خاموشی می رود تا دوباره ماشین مکانیکی تیشه به ریشه میراث فرهنگی این شهر بزند و خبرساز شود.

 طی چند وقت اخیر تخریب مدرسه ظفر و خانه دکتر شیری، باز هم این بحث را داغ کرد و فعالان میراث فرهنگی فریاد سر دادند اما این بناها تخریب شد و صدایی به جایی نرسید.

فاجعه بارتر از همه این بود که پرونده ثبت خانه دکتر شیری در وزارت میراث فرهنگی اتاق به اتاق می گشت و قبل از اینکه شماره ثبت آن صادر شود، اسیر چنگال های لودر مکانیکی شد.

صحبت به لودر و تخریب و هویت به خاک سپرده شده که می رسد نوک پیکان اتهام به سوی مالکان احتمالا قسی القلب و مخالف تاریخ و فرهنگ این شهر نشانه می رود، مالکانی که تنها منافع مالی را دنبال می کنند و این بناها را حراج کرده و شهر را از برکات آنها محروم ساختند.

اما کاش موضوع را از بعد دیگری هم بررسی کنیم، فارغ از اینکه مخالف تخریب خانه های تاریخی هستیم آن هم با هر بهانه ای و به دست هر کسی؛ م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرثیه ای برای خانه های تاریخی همدان/ سرنوشتی به نام «تخریب»، با «ثبت» یا «بی ثبت»!

مرثیه ای برای خانه های تاریخی همدان/ سرنوشتی به نام «تخریب»، با «ثبت» یا «بی ثبت»!