مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 20:402021-10-23پزشكي

از شایعه تا واقعیت واکسن سینوفارم


 رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج)  بیرجند گفت: انتظار ما از جلوگیری از عفونت در واکسن ها حداکثر 45 درصد بوده است که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک ارقام به این درصد نزدیک است، - ایسنا/خراسان جنوبی  رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج)  بیرجند گفت: انتظار ما از جلوگیری از عفونت در واکسن ها حداکثر 45 درصد بوده است که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک ارقام به این درصد نزدیک است، اما در مورد سینوفارم عدد متفاوت است.

مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: چند روزی است که یک نامه خطاب به فرهنگستان علوم پزشکی از سوی گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شده که موجی از نگرانی را ایجاد کرده است و آن نگرانی این است که واکسن سینوفارم که 81 درصد واکسن های مورد استفاده در ایران است چرا فقط پنج درصد کاهش ابتلا داشته است.

وی با بیان اینکه هر چند در جدول منتشره هر سه واکسن اثر بخشی مطلوبی در کاهش بستری و فوت داشته اند و بسیار امیدوارانه است، اما توضیحاتی لازم است، افزود: در مطالعه شیراز تاثیر جلوگیری از عفونت مورد مطالعه قرار گرفته است نه پیشگیری از ابتلای علامت دار.

وی ادامه داد: در فضای مجازی کاربران سوالاتی از این قبیل پرسیده اند که چگونه ممکن است یک واکسن فقط پنج درصد در کاهش ابتلا سهم داشته ولی دز کاهش بستری بالای 55 درصد سهم داشته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت واکسن سینوفارم

از شایعه تا واقعیت واکسن سینوفارم